lördag, november 18, 2006

Nästan fulländad miljömedborgare!!

Det var på tiden...Nu har vi äntligen köpt en miljöbil!! Det blev en Saab 9-5 Biopower 2.0T och den inköptes i Falköping där vi fick ca 13.000 kr mer för vår inbytesbil. 13.000, alltså, plus att priset på Saaben var lägre än i Stockholm. Känns underbart att slippa göra bilaffär med fruktansvärt dryga huvudstadsförsäljare som inte verkar ha någon som helst lust att vara "service-minded" och inte ens kan, eller vill, leverera bilen med vinterdäck.

Nu är det bara oljepannan i villan som skall bytas ut mot en pellets-dito, sedan är vi snart på väg mot att bli invalda i klubben för de fulländade miljömedborgarna!! Hiyah!!

4 kommentarer:

Klockan 19 november, 2006 02:01 , Anonymous Anonym sa...

Well done Mange! Pellets, bidrar de till minskning av växthuseffekter och dylikt? De släpper naturligtvis ut mindre "grejer" än olja, men hm?! Kan du inte sätta upp en stor jäkla vindsnurra istället? Med solfångare på bladen.
Och glöm inte att utnyttja vågkraften, om ni har vattensäng förståss!
Hälsar Johan

 
Klockan 21 november, 2006 11:07 , Anonymous Anonym sa...

Kan vi inte ha en tävling om vem som andvänder bilen minst och en tävling om vem som slår sig för bröstet minst om sin miljömedvetenhet?

 
Klockan 22 november, 2006 10:23 , Blogger Mange sa...

Absolut!! Och jag förlorar i båda fallen. När det gäller första delen säger jag bara : det var därför jag köpte en miljöbil...eftersom jag använder bilen alldeles för mycket...När det gäller andra delen så kan jag bara säga att jag är skitstolt över att jag tokförlorar den tävlingen!!

Skepp ohoj!

 
Klockan 22 november, 2006 18:26 , Blogger Mange sa...

Ingen vattensäng men eventuellt en ackumulatortank som värms upp av solfångare på taket...vi får se...
Och ja, pellets är ett förnybart bränslealternativ som INTE bidrar till växthuseffekten!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida