fredag, november 23, 2007

Howard Shore - lite tråkig...

Hade den stora äran att igår få spela med filmmusikkompositören Howard Shore. Det var en trevlig tillställning som utspelade sig på scenen i biografen Skandia. Ett litet gäng ur bla Filharmonikerna framförde ett litet stycke ur nya filmen Eastern Promises(med Viggo Mortensen) under ledning av maestro(?) Shore. Howard, måste jag säga, var allt annat än upplyftande...långsam, seg och allmänt förvirrad. Jag kan villigt erkänna att jag var lite spänd på att träffa honom eftersom jag är ett fan av stora mått av Lord of the Rings filmerna med tillhörande musik.
Nåja, trevligt var det i alla fall och jag ser trots allt fram emot söndagen då det faktiskt är dags att jobba med honom igen...och då i just ovan nämnda Lord of the Rings. Det blir en 3 timmar lång konsert (med filmskärmar som visar bilder från förarbetet till filmfotot...) på Konserthuset inför en, förhoppningsvis, entusiastisk publik. Bara man överlever sjutimmars-repetitionen imorgon...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida