måndag, maj 28, 2007

Bekvämlighet först, tack...!

Vem har sagt att det måste vara enkelt att vara aktsam om miljön(förutom ett gäng enkelspåriga Allianspolitiker...)? Inte tror jag att det kan vara så att vi kan välja den bekvämliga vägen före den nödvändiga. Detta är vad alla de bloggande regeringspolitiker jag tampats med på deras olika bloggar verkar tro, däremot. Inte ska vi ändra på NÅGONTING förrän det är helt säkert att vi inte sänker vår levnadsstandard det minsta. Märkligt...är de verkligen så rädda för att tappa väljare om de tvingas ta "obekväma" beslut? Jaja, det verkar inte bättre...

Har förresten snöat in på Carl Bildts officiella blogg (Alla dessa dagar, är inte den titeln snodd från en gammal sosse?)de senaste veckorna...och har till min fasa upptäckt hur fruktansvärt aggressiv stämning det är där. Inte en empatisk, självrannsakande människa så långt ögat når...fast jag måste säga att jag inte blev förvånad...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida