måndag, januari 08, 2007

Und so weiter...

Ringde den 28 dec för att kolla om det var klart...tjejen sa då käckt jaa, nu är det inkopplat!!
Så jag går ju så klart till datorn och försöker dra igång allting. Funkar det? Eh svaret är nej!!!!!Ringer till deras tekniska support istället och efter 58(!) min i telekön säger snubben att : det verkar som det är fullt i din telestation, så du kan inte få nåt bredband...

Nu går vi tillbaka lite i tid. Den 27 oktober, dagen då vi flyttade in i nya huset, skickade jag in ÖVERLÅTELSE-avtalet till Glocalnet. Ja, just det, ett överlåtelse- avtal skriver man för att man INTE ska hamna i den sitsen som jag nu gjort. Dvs. att man tappar platsen i telestationen. Detta var det Glocalnet som informerade mig om i slutet av oktober.
Så nu sitter jag då här...supportkillen sa att jag får vänta i tio arbetsdagar till innan man ser om det finns plats, om någon av alla hushåll runtomkring har sagt upp sitt bredband...så jag gör väl som man gjort de senaste månaderna: jag väntar. Och bloggar från jobbet, eller som idag, från dagis... Tack för det televerket!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida