fredag, januari 12, 2007

Vinterkräksjuka...

I år kom den till oss igen...vinterkräksjukan. Två dagar innan nyårsafton slog den till mot vår lilla guldklimp. Det var inte kul...det var inte trevligt alls... Fabian hade det tufft där ett tag. Kräktes var tjugonde minut, två nätter i rad. Just när man hade bytt lakan och fått rena handdukar under honom var det dags igen... Vet inte hur många gånger tvättmaskinen stånkade på under dessa dagar...Nåja Fabian blev frisk och ganska pigg igen till nyårskvällen. Skönt. och vi mådde bra, kände ingenting. Klockan blev tolv och vi firade det nya året själva, då vi olyckligt nog fått ställa in firandet med goda vänner(hoppas ni fick en trevlig kväll i de norra förorterna istället...), med raketer i mängder. Har förresten fått en ny kompis. Grannen rakt över. Han är om möjligt ännu värre fyrverkeri-freak än vad jag är. Tillsammans fyrade vi av ett fyrkeri värdigt en Vattenfestival!! Detta var en stor stund!! Efter välförättat verk väntade en mysig stund med frugan och sedan dags för sängen. Efter ca 2 timmar satte det igång...Vinterkräksjukan...från båda hållen...la mig på soffan i gästrummet och bodde sedan där (och på toaletten, förstås) i 1 1/2 dygn. Mysigt...
När jag sedan börjat återkomma till verkligheten kom nästa kapitel i kräksagan. Mia. Där kom det. Nu var skörden total. Hela familjen. YES!!

Nu, så här 2 veckor senare, känns det nästan som det inte har inträffat. Människan är en skön varelse som gärna glömmer...Ignorence is bliss...

2 kommentarer:

Klockan 12 januari, 2007 12:08 , Blogger Johan Ahlin sa...

Jobbigt med kräksjukan.
Finns det miljövänliga smällare fabricerade av tex människopruttar(metangas o dyl) eller älgskit? Hittar jag såna hos järnhandlarna nästa årsskifte kommer jag oxå att "panga"!

 
Klockan 14 januari, 2007 14:44 , Blogger Mange sa...

Jag trodde redan du "pangade" på...åtminstone säger Alex det...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida