tisdag, mars 20, 2007

Blåbetong eller lättbetong...?

Har varit en smula nervös sedan vi flyttade in i vårt hus...är det blåbetong. Eller kanske rent av lättbetong? Som den aningen pessimistiska person jag är har jag naturligtvis räknat med att vi har en förhöjd radonhalt i inomhusluften...att vi kommer dö i lungcancer vid 45...

Nu kom så resultatet av vår långtidsmätning från Gammadata. Och tänk - jag har oroat mig i 4 månader helt i onödan! Vi hade ett årsmedelvärde på 30 BQ/m3, vilket är mycket lågt. Man ska helst ha max 200 enligt de nya tuffare reglerna. Så kontentan är - varför oroa sig så mycket som jag gör? Ja du, svara på det den som kan...

3 kommentarer:

Klockan 20 mars, 2007 09:30 , Blogger Johan Ahlin sa...

En del människor oroar sig inte alls och det är ju faktiskt mycket värre.

 
Klockan 20 mars, 2007 14:15 , Blogger Mange sa...

Tack Johan!! Du slår huvudet på spiken...

 
Klockan 20 mars, 2007 21:08 , Anonymous Anonym sa...

Tänker på alla konstiga byggmatrial man hanskas med dagligen som tex spångolv,nu sticker det inte näsan längre när man klyver detta,det gjorde det förut.Fogskum använd aldrig det. (Krävs gasmask när man nyttjar detta otyg).Isolering använder man munskydd samt plastklädsel.
I dagen hektiska byggtider fuskas det enormt mot dessa föreskrifter.
Listan kan pågå i spaltmeter med skrift om detta.

Grattis Mange till giftfritt hus:)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida