fredag, maj 11, 2007

Hög standard - va fan e hög standard...?

Jag hade tänkt att tippa vilka jag tror kommer bra till i den stora Melodifestivalen och kom på mig med att tänka :
- Shit va många bra låtar det är i år! Kul.

Ja, jag måste säga att jag tycker det är väldigt hög standard på årets bidrag(med ett antal givna undantag, förstås...). Och det skulle faktiskt kunnat vara ännu bättre om ett par låtar som blev utslagna i semin hade kommit med. Detta gör det ju såklart extra svårt att tippa en top-femma...
Det som är extra kul, tycker jag, är att det är så himla bra arr på många av låtarna. Intressanta, spännande och nytänkande. För mig är det alltid roligast att lyssna på en bra låt om den dessutom är intressant arrad. Kanske en yrkesskada...?

Jag vågar inte tippa en vinnarkvintett utan nöjer mig med att säga att jag är helt säker på att The Ark får det för tufft för att vinna och kanske även för att nå en topp-placering...den som lever får se.

3 kommentarer:

Klockan 11 maj, 2007 23:59 , Anonymous Anonym sa...

Jag tycker det känns väldigt konstigt att det är europafinal nu - har det inte gått väl lång tid? The ark-låten känns uttjatad. Och hur kan det vara ok att ha med den i en tv-reklam?
Jag ser ändå fram emot en lördagkväll i schlagerns tecken(om det nu blir så mycket schlager). Madame W

 
Klockan 12 maj, 2007 00:10 , Blogger Mange sa...

Nej, det verkar vara slut med klassiska achlagerlåtar...
Har du tänkt på vilket djup de forna "östländerna" ändå har i sina produkter? De har liksom gått ikapp och förbi oss med hästlängder. Vi kommer nog aldrig kunna damma av vår hemska ytlighet och hitta ner i det själsliga bråddjup som de representerar. Inte så länge vi dras med våra alldagliga i-lands problem i alla fall...

 
Klockan 12 maj, 2007 00:15 , Anonymous Anonym sa...

Håller med. Nu dags att knyta ihop säcken. På återseende. Madame W.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida