fredag, mars 09, 2007

Finaldax - då hoppas jag på Johnson

Nu drar det ihop sig...äntligen inträder det sista (näst sista...) kapitlet i årets melodifestival. Ganska starkt startfält får man nog säga. Med ett undantag - den stora skrällen från Götet. En inhemsk musiklärarinna som överraskade alla genom att ta sig direkt till Globen. Jag har hört många som sagt att de blev tagna när hon sjöng, så tagna att de fällde en tår...det gjorde faktiskt jag med. Jag fällde ett par tårar över hur fruktansvärt illa hon sjöng. Inte en ton mitt i prick. Och jag fäller ett par tårar över att hon tar upp en plats i finalen när så många mycket bättre bidrag åkte ut på hennes bekostnad. Ja, just det, Marie hette hon väl, förresten...

Jag är lite kluven till vem jag hoppas vinner...tyckte först The Ark men det har nog svängt till Andreas Johnsons fördel. Jag kan inte sluta nynna på hans låt och oavsett allt prat om låtstöld tycker jag den är den bästa i startfältet. Egentligen tror jag att The Ark har större chans i Eurovision (hela forna östblocket skulle nog överösa Salo med röster) men, men...

Ska man välja det bidrag som har den proffsigaste och mest kompetenta artisten kan det inte bli nån annan än Sarah Dawn Finer. Hon sjunger röven av alla de andra i startfältet vilken dag på året som helst!

8 kommentarer:

Klockan 09 mars, 2007 17:34 , Blogger Johan Ahlin sa...

Klart att the Ark vinner, allt annat vore fel, SDF har en osvensk o bra röst, men tyvärr röstar tittarna på show och utseendet oxå. Låten är för mesig som hon sjunger med sitt supermaterial till röst. Man minns den helt enkelt inte!

 
Klockan 09 mars, 2007 19:26 , Blogger Mange sa...

Nej, tyvärr för klen låt för att SDF ska vinna. Och du har helt rätt i att svenska folket inte röstar efter vem som sjunger bäst, det bevisas ju i det faktum att Marie från Göteborg är med i finalen...eller hur?

 
Klockan 09 mars, 2007 19:58 , Anonymous Anonym sa...

Härligt att se 2 musikgenier spekulera,men ni två spelar i en annan nivå än oss "vanliga" musiktolkare. SDF ska vinna annars är det skandal, hoppas salo ej kommer top 4 han klarar sig ändå utan festivalen. Johan vem kan glömma en sån Gudbenådad röst?
Mange underskatta inte skolfröken hon är nog inte så nervös denna gång hon sjunger, mitt tips är att den tjejen kommer top 4.
vänligen Kil ps det finns anledning att komma tillbaka i ämnet när facit är ett faktum och då får jag börja jobba åt Bert Karlsson för min träffsäkerhet:)

 
Klockan 09 mars, 2007 22:25 , Blogger Johan Ahlin sa...

Nja, det är ju inte musikgenier som ringer och röstar utan såna som du; Kil. Det är ju de som lyssnar som köper osv.

 
Klockan 09 mars, 2007 22:35 , Blogger Mange sa...

Min gissning:

top 4 kommer The Ark, Måns Z. Andreas Johnson och Sonja Aldén.

Därefter är det en mycket öppen historia...

 
Klockan 09 mars, 2007 22:59 , Anonymous Anonym sa...

Exakt Johan nu blir det extra spänning till festivalen,jag åker till Vemdalen i helgen så ni får ha det så bra, så vi får hacka på varandra på fredag angående resultatet :)

vänligen den ödmjuke kil

 
Klockan 10 mars, 2007 00:37 , Blogger Johan Ahlin sa...

Tyvärr kan jag inte säga emot Mange här,exakt samma ordning! du borde ha ett fint pris till den som spöar oss!

 
Klockan 10 mars, 2007 21:09 , Anonymous Anonym sa...

top 5

1-4-6-9-10 men vem blir vinnaren?

skolfröken kan även göra en Lasse Brandeby oxå.

vänligen Kil

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida