torsdag, februari 22, 2007

Carl Bildt - vapenlobbyist??

Ja, det verkar inte bättre.

Har vi nu alltså en utrikesminister som har agerat aktivt som vapenlobbyist i CLI (Committee for the Liberation of Iraq)? Det är ju helt fantastiskt. Att det inte blir störra reaktioner här i Sverige på detta är smått ofattbart. I vilket annat land som helst hade detta skapat de största rubrikerna och löpsedlarna. Men det kanske är viktigare, förresten, att Ebba i Lets Dance visade sina trosor i senaste programmet...

När man skummar igenom lite röster i div olika nätbaserade debatter hör man genomgående att folk tycker vi ska sluta "hacka" på Bildt och att han har gott renommé i världen och därmed per automatik är en bra utrikesminister. Varför ska vi sluta hacka på en person som missköter sitt uppdrag så flagrant? Varför får vi inte kritisera en person som verkar vara så fruktansvärt arrogant att han inte fattar hur omoraliskt hans agerande är? Hur kan man få sitta på en utrikesministerpost med allt det han har i bagaget? Är inte detta straffbart? Och slutligen, hur f-n kan 50 % av svenska folket fortfarande ha förtroende för honom?

Nej, jag kommer nog aldrig att förstå hur svenska folket fungerar...men en sak kan jag fatta, och det är att Carl Bildt måste vara gjord av teflon...

9 kommentarer:

Klockan 23 februari, 2007 23:02 , Anonymous Anonym sa...

Mange.TEFLON,du menar förståss att han borde stekas. Håller helt med dig. När jag röstade kunde jag inte ana att Reinfelt skulle välja CB till utrikesminister. CB är faktiskt drygare och värre än sin förra svärfar.

 
Klockan 23 februari, 2007 23:34 , Blogger Johan Ahlin sa...

Instämmer med anonym-mus!
Man får hela tiden en känsla av att Bildt vet nåt och kan nåt som man själv inte är i närheten av. Lite smartare, lite mer verbal, alltid svar på tal med ett litet snett leende. Helt enkelt arketypen för en übermänniska, empatibefriad osv. Han KUNDE ju inte förstå att människor blev så missunsamma mot honom när den första affären med det ryska oljeföretaget blev känt, med konvertibler å allt. Han menade att om vanliga människor visste hur internationella styrelseuppdrag och dess arvodering såg ut, så skulle det minsann inte bråkas så mycket. Haha, varenda jävel har väl nån slags koll på vad en aktie eller konvertibel är, men han fattade nog aldrig att det var jävsituationen med gasledning i Östersjön som retade folk mest, inte bara de miljöaktiva utan även pöbeln.

 
Klockan 28 februari, 2007 23:08 , Anonymous Anonym sa...

Hejja Mange!! :-D
Och Tack!! :-)

 
Klockan 28 februari, 2007 23:26 , Anonymous Anonym sa...

Och Johan, :-),
..den med "anonym-mus" var bra! ;)

Påminner mig om endel anonyma-råttor.. inte lika bra..

Jag har förresten skrivit mitt namn under Carl Bildts namnteckning i gästboken på Försvarsmuseet utanför Helsingborg, för många år sedan.
Vilken ynnest! :-/ ;-)
Han är liksom inte av denna världen..!

 
Klockan 01 mars, 2007 00:05 , Blogger Johan Ahlin sa...

Jenny;
Se till att du agerar som en storråtta i Politiken i Svalöv! Intresseklubben har noterat att vår länspolismästare Carin Götblad har en jävligt kinky hobby, hon gillar inte bara sina stora tamråttor, hon sitter ibland på kvällarna i Vasaparken och spanar efter en sällsynt stor och präktig kloakråttshane som hon vill fånga för att sedan kunna para med sina tamråttor, detta är sant, hon sa det faktiskt själv i nån tvsoffa för nåt år sedan. Sjukt men sant, och återigen, jävligt kinky. Jag gillar inte hobbyn, men jag tror att jag gillar Götblad..tror jag..

 
Klockan 01 mars, 2007 00:11 , Blogger Johan Ahlin sa...

Och förresten Mange, jag hoppas att den där GeorgeBushanonymen får på pälsen imorrn, att de inte censurerar mitt inlägg, det verkar ju sorgligt nog som han är en äkta bonnläpp, alltså precis som mig:(

Jag kunde iaf inflika att jag både kört skit och tröskat mm.

Å tack för förra veckan, jag tror att vi måste byta väggar i konserthuset efter dina lågbraxar i Beethoven, jag är inte säker men visst fan luktar väggarna annorlunda bakom hornen i Västra Aros.

 
Klockan 01 mars, 2007 12:23 , Blogger Mange sa...

Ja, visst luktar det lite testosteron...

jenny:

Nej, Carl Bildt kommer nog från en annan planet...kanske till och med från en annan galax...
Hoppas du mår lite bättre nu!! Du kan väl hälsa den där hundägaren att han borde få känna på samma medicin själv, som han utsatt sin "bäste vän" för...

 
Klockan 01 mars, 2007 14:00 , Anonymous Anonym sa...

..det var inte han - det var veterinären...!!!
Han fattar inte att vi inte fattar det!

Har länkat till dig nu :-)
Och ska kolla in det där med 9/11.
Hörde på P3 i höstas att det sitter några snubbar i en tipi utanför Stockholm och är uppkopplade på nätet. De lägger allt sitt engagemang på 9/11-konspirationen. Fascinerande!
(förlåt du får den kommentaren på fel ställen).

Johan! Jag tycker du är rolig.
Ibland fattar jag bara att du är för rolig för att jag ska fatta, men jag fattar att du är rolig. Känner mig lite underlägsen.lol.

 
Klockan 01 mars, 2007 20:34 , Blogger Johan Ahlin sa...

Jenny:
Jag försöker aldrig vara rolig på nån annans bekostnad, speciellt inte nån man aldrig träffat irl, men jag gillar humor textledes, det kan vara nog så effektivt och avdramatiserande, även inom politiken. Kanske inte i Svalöv med den ordförande ni har:), fattar han inte växthuseffekter o dyl. fattar han nog inte humor heller.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida