torsdag, mars 01, 2007

11 september...vad hände, egentligen?

Har den senaste tiden tillbringat alldeles för mycket tid med min vän Youtube...där har jag lyckats slinka in på div. olika klipp om vad som egentligen hände med WTC-tornen. Det finns bla. en film som heter 9/11-Mysteries (den ligger uppdelade i 10 minuters-klipp eftersom man inte får lägga ut långfilmer på Youtube...) som antyder en himla massa olika fakta om själva detaljerna kring varför de rasade ihop. Dessa teorier är mycket intressanta, tycker jag. Man får ju naturligtvis tro vad man vill om vad man ser, men för mig som älskar tanken på att "det finns alltid en annan sanning än det media och maktinnehavare vill få oss att tro", känns dessa "fakta" mycket realistiska och extremt uppseendeväckande. Har, alltså, INTE kunnat slita mig från datorn, utan har suttit klistrad vid densamma fram till 3 på nätterna...känner mig följdaktligen aningen trött och undermålig som pappa/make...

Appropå pappa, så blir det ikväll lite öl och mat med pappagruppen från Värmdö. Superkul och skönt att det äntligen blir av igen...det var ju ett par månader sen sist...Nu blir det öva horn resten av eftermiddagen!!

2 kommentarer:

Klockan 01 mars, 2007 23:23 , Blogger Johan Ahlin sa...

Ojoj, intressant, man borde kunna köpa rubbet i DVD-form. Men personligen vill jag ju inte rota idet där, konspiration eller inte. Araberna gav igen, och jävlar vad det sved. Sen är det ju oerhörd tragik för alla anhöriga till offren förstås, även för de miljontals ickeamerikanska anhöriga över världen som fått smaka på USA's maktslägga...

 
Klockan 01 mars, 2007 23:47 , Blogger Mange sa...

Ja, den släggan viner både här och där...kanske även inne i självaste "Bush-land"...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida